Hoi, waarmee kunnen wij je helpen?
Op zoek naar een antwoord? Onze zelfhulpsectie is de snelste manier om hulp te krijgen. Je vindt hier antwoorden op veel onderwerpen, waaronder de betalingsopties die beschikbaar zijn bij Ratso.
Bestellen
Moet ik een account openen om bij Ratso te kunnen winkelen?
Nee, dat hoeft niet. Je kunt altijd aankopen doen en als gast uitchecken. Door echter een account bij ons aan te maken, kun je bestellen zonder jouw gegevens in te voeren elke keer dat je bij ons winkelt. Je kunt je nu aanmelden, of je kunt eerst beginnen met winkelen en jouw account aanmaken voordat je uitcheckt op de winkelwagenpagina.
Hoe maak ik een account aan?
Klik op “Inloggen / Registreren” gevolgd door “Account aanmaken” en vul jouw persoonlijke gegevens in.
Hoe kan ik bestellen?
Koop de gewenste artikelen en voeg deze toe aan jouw winkelwagen. Als je klaar bent, kun je doorgaan naar jouw winkelwagentje en afrekenen. Controleer en zorg ervoor dat alle informatie correct is voordat je jouw aankopen en betaling bevestigt.
Ik heb problemen met het toevoegen van artikelen aan mijn winkelwagen
Je kunt de items toevoegen zolang deze beschikbaar zijn. Er kan een geval zijn waarbij het artikel zich in het winkelwagentje van iemand anders bevindt, waardoor de status van de artikelen wordt weergegeven als ‘Tijdelijk niet beschikbaar’.
Ik heb problemen met het toevoegen van artikelen aan mijn winkelwagen
Je kunt de items toevoegen zolang deze beschikbaar zijn. Er kan een geval zijn waarbij het artikel zich in het winkelwagentje van iemand anders bevindt, waardoor de status van de artikelen wordt weergegeven als ‘Tijdelijk niet beschikbaar’.
Hoe betaal ik voor mijn bestellingen?
We accepteren betalingen via iDeal en alle gangbare creditcards en betaalpassen zoals Mastercard, VISA en American Express.
Kan ik mijn bestelling wijzigen en annuleren?
Helaas kunnen we een bestelling niet annuleren nadat deze is geplaatst. Zo kunnen we jouw bestellingen efficiënt verpakken en fouten tot een minimum beperken. Het is raadzaam om jouw bestelling te controleren voordat je deze plaatst.
Ik heb een kortingscode, hoe kan ik deze gebruiken?
Voer de couponcode in bij het veld “Couponcode” en klik op “Toevoegen” op jouw winkelwagenpagina voordat je doorgaat met afrekenen. Houd er rekening mee dat we de couponcode niet handmatig op jouw bestelling kunnen toepassen als je het intoetsen tijdens het uitchecken hebt gemist. Zorg ervoor dat alle informatie correct is voordat je jouw aankoop bevestigt.
Hoe weet ik of mijn bestelling is bevestigd?
Nadat je jouw bestelling heeft geplaatst, ontvang je van ons een bevestigingsmail om te bevestigen dat jouw bestellingen zijn ontvangen. Houd er echter rekening mee dat bestellingen alleen worden verzonden als jouw betaling is goedgekeurd en het factuur- en afleveradres is geverifieerd. Als alternatief kun je de status van jouw bestelling controleren in “Mijn account” als je een geregistreerde gebruiker bent.
Verzending & levering
Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt?
Alle bestellingen worden binnen 2 werkdagen verwerkt, met uitzondering van weekenden en feestdagen. De vermelde tijd is gebaseerd op Amsterdam Time (CET / GMT + 2 uur).
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
De standaard bezorgtijd van een koerier is ongeveer 3 werkdagen vanaf het moment dat je jouw bestelling plaatst. Dit is alleen van toepassing op alle leveringen in Nederland. Voor alle internationale leveringen is de benodigde tijd afhankelijk van onze logistieke partners en hun filialen.
Hoe kan ik mijn levering volgen?
Zodra de bestelling is verzonden, ontvang je een e-mailbevestiging met het trackingnummer. Je kunt de bezorgstatus van jouw bestellingen controleren en volgen bij onze lokale logistieke partner, met jouw 6-cijferige bestelnummer voor alle leveringen in Nederland. Voor internationale leveringen kunt je jouw bestellingen hier volgen.
Wat zijn de verzendkosten?
Bij Ratso hanteren wij ALTIJD GRATIS VERZENDEN (1-3 werkdagen) voor alle leveringen in Nederland via standaard koerier. Voor internationale leveringen zijn de kosten voor Europa: € 13, – (2-5 werkdagen) en voor de wereld: € 24,95, – (1-2 weken). Bij het invoeren van jouw bezorggegevens, berekenen we automatisch de bezorgkosten op basis van het door jou opgegeven adres, zonder dat je hoeft te betalen of te registreren.
Welke bezorgdiensten gebruikt Ratso?
Wij versturen onze goederen met PostNL of DHL. De pakketten worden bij een afhaalpunt afgeleverd. Per e-mail word je op de hoogte gehouden van jouw zending.
Kan ik mijn verzendadres wijzigen nadat mijn bestelling is bevestigd?
Onze excuses voor het verzenden van een onvolledige bestelling. Neem contact op met ons Customer Care Team via info@ratso.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Ik heb een defect artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Onze excuses als je een defect artikel van ons hebt ontvangen. Neem contact op met ons Customer Care Team via info@ratso.nl met een momentopname van het product en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Onze excuses voor het verzenden van het verkeerde artikel. Neem contact op met onze klantenservice via info@ratso.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Ik heb de verkeerde maat of kleur gekocht
We bieden geen uitwisselingen voor maat of kleur. We accepteren echter wel retouren voor producten die bij ons zijn gekocht. Je kunt ons retour- en ruilbeleid hier en de bijbehorende procedures raadplegen.
Ik heb mijn pakket niet ontvangen, wat moet ik doen?
Stuur ons een e-mail naar onze klantenservice op info@ratso.nl als je jouw pakket na 10 werkdagen nog niet hebt ontvangen en wij zullen jou dienovereenkomstig helpen.
Ik heb mijn pakket nog niet binnen de gestelde termijn ontvangen. Met wie kan ik contact opnemen?
Je kunt de status van jouw pakket controleren via “Mijn bestelling volgen” om erachter te komen waarom het pakket vertraging heeft opgelopen. Je kunt ons ook een e-mail sturen naar info@ratso.nl en wij zullen je verder helpen.